Regler och villkor för användning

1. Pris

Priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer.

2. Fraktpriser

Vi tillämpar huvudsakligen en enhetsfrakt på 59kr inkl. moms, vid undantag visas aktuell fraktkostnad i varukorgen. Vid ett varuvärde över 1000kr är frakten gratis.

3. Beställning

För det fall beställaren är under 18 år så måste målsmans tillstånd inhämtas före köpet genomförs. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att Björklöven AB (Björklövenshopen) lider ekonomisk skada, polisanmäls. Säljföretaget friskriver sig för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i Björklöven AB (Björklövenshopen) sortiment förekommande produkter och tjänster. All bildinformation skall ses som illustrationer och kan ej heller garanteras återge exakt utseende och beskaffenhet.

4. Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. Det betyder att du har 14 dagar på dig från att du mottagit varan att välja att byta varan till en annan vara eller välja att få pengarna tillbaka. Detta är förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick. Alla eventuella lappar och ursprungliga påsar/fodral skall finnas kvar. OBS! Ånger- och bytesrätten gäller inte för kläder med namn- och nummertryck och andra liknande specialtillägg. Vid retur eller byte av varor betalar du själv för alla ev. fraktkostnader (och ev. fakturaavgift). Om det däremot rör sig om en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara återbetalar vi dig för returfrakten samtidigt som vi återbetalar det du lagt ut för varan om varan inte går att byta.

5. Returer

Om en vara ska returneras skall kund kontakta Björklöven AB (Björklövenshopen) via e-post shopen@bjorkloven.com och uppge order-id samt vilka varor returen gäller.

Kunden erhåller då ett returnummer som ska synas tydligt på paketet. Kunden bör skriva erhållet returnummer på paketlappen så att originalförpackningen ej skadas. Defekta produkter som returernas till Björklöven AB (Björklövenshopen) bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt returärende. I de fall returärendet ej är giltigt och kund har fått en förbetald paketlapp tillsänd sig, debiteras fraktkostnad tur och retur. I de fall returanledningen är reklamation och fel ej kan påvisas utgår en avgift om 200:-+ moms + frakt tur och retur samt hanteringskostnad för ärendet.

Försändelser som saknar returnummer återsänds till kunden och fraktkostnaden debiteras. Björklövenshopen förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig. Björklöven AB (Björklövenshopen) står alltid för returfrakt när det gäller skadat eller felaktigt gods.

6. Reklamation

Vid reklamation skall kund kontakta Björklöven AB (Björklövenshopen) via e-post shopen@bjorkloven.com och uppge order-id samt orsak till reklamationen.

Vid godkänd reklamation skickas en förbetald retursedel som skall användas för att returnera den reklamerade varan. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas.

7. Återbetalning av ordersumma

Vid ångerrätt eller reklamation där kund ej begär ny vara ska Björklöven AB (Björklövenshopen) återbetala ordersumman eller makulera fakturan inom 30 dagar från det datum som den returnerade varan mottagits.

8. Leverans

Beställningar mottagna måndag till torsdag kommer att skickas inom 3-4 arbetsdagar för omgående leverans med Postens varubrev. Normalt 1-2 dagars leveranstid. (gäller lagerförda varor, ej tröjor med tryck). Beställningar mottagna fredag - söndag kommer att behandlas påföljande måndag.